اخر خبر
الاخبار العاجلة لاقامة الجزائريين الحفلات الجنسية والرقصات الساخنة في االملاهي العاطفية لاستقبال السنة الجزائرية 2015للمجاعات الجزائرية والجزائريون يتبادلون التهاني بمناسبة سنة المجاعات الجزائرية الكبري والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائرين شعارات السنة الميلادية الجديدة ابرزها
سنة سعيدة وكل عام وانتم ثبحثون عن الخير في الجزائر
عام سعيد وكل عام وانتم تنتظرون خيرات بوتفليقة
سنة سعيدة وحياة سعيدة ومعيشة تعيسة في الجزائر الخزينة
عيد سعيد وعام سعيد وكل عام وانتم ثبحثون عن السعادة الجنسية في الجزائر الجائعة جنسيا
http://fr.tinypic.com/view.php?pic=210m445&s=6#.VKQhY2dnC_J
http://ala7ebah1.ahlamontada.net/t13649-topic
اخر خبر
صور عاجلة من قسنطينة الضائعة 2014 تصوير نورالدين بوكعباش
هده الصور التقطت من شهر اكتوبر الى 31ديسمبر2014
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف سكان قسنطينة ان فيلات الفج المهدمة تحولت الى ساحة للهواء الطلق وروضة من رياض المدرسة العليا للادارة بطريق الفج يدكر ان فيلات الفج هدمت من اجل توسيع مساحة مدرسة وطنية سياسية مهجورة درس فيها رئيس الحكومة سلال ماضيا والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لضياع سلالم شوارع طريق سطيف بسبب انشغال مهندسي ثحديث شارع عواطي مصطفي بتزيين الواجهاتالامامية واهمال السلالم الخلفية يدكر ان سلالم طريق سطيف تعاني تشققات وتصدعات خطيرة تهدد بانزلاق ارضي خطير مستقبلا وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لرفض مديرية التسير العقاري بالمدينة الجديدة ماسينسا ترميم التصدعات العمرانية بعمارا ت ماسينسا بحجة انها عمارات الرئيس بوتفليقة وليس عمارات الدولة الجزائرية يدكر ان دولة الامارات العربية المتحدة ساهمت في ترحيل سكان احياء قسنطينة الى ماسينسا للعلم فان مصير عمارات الرئيس بماسينسا يشبه ماساة محلات الرئيس المهجورة بالولايات الجزائرية وشر البلية مايبكي
صور من تشققات عمارات ماسينسا بسبب الامطار والثلوج علما ان السكان يدفعون الايجار ويحرمون من الترميم العمراني الاستعجالي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة التزييف التريخي لاعدام صالح باي بقسنطينة من طرف مؤرخ مجهول يدعي مصطفي في حصة رحبة المدينة حيث قدم رواية تاريخية عن علاقة الشواد جنسيا بباي قسنطينة صالح باي مفاداها ان صالح باي وقع في علاقة عاطفية مع اطفال الجيش الانكشاري وانهم ساهموا في الدفاع عنه برفض قرار خلعه من سلطان قسنطينة كما ان المؤرخ المجهول اكد ان قصيدة صالح باي كتبها الشواد جنسيا احباب صالح باي للعهلم فان بايات قسنطينة كانوا يمارسون الدعارة مع النساء واللواط مع اطفال وشباب ثكنات الجيش الانكشاري وهكدا تحولت اسطورة صالح باي الى افتخار باصحاب الامراض النفسية للعلم فان ضيف رحبة المدينة مصطفي قدم رؤيته التاريخية دون تقديم مؤهلاته العلمية امؤرخ ام مواطن بسيط ام موظف لتززيف تاريخ قسنطينة وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لخروج عمال الاداعات المحلية الجزائرية في عطلة سنوية لحضور احتفالات اخر السنة في الملاهي والبفنادق للعلم فان الملاهي والفنادق الجزائريية تتهافت على المديعين والمديعات لتنشيط حفلات السنة الميلادية باموال قارون وشر البلية مايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لحجز الجزائريين الفنادق وبيوت الدعارةلممارسة المتعة الجنسية اللممنوعة سياسيا في الجزائر والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائريين لهفة نساء االجزائر على حفلات الفنادق والملاهي اليلية لاشباع رغباتهم الجنسية علما ان الجزائريين يعيشون تقشفا جنسيا ومجاعة جنسية والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لابداع اداعة قسنطينة حصة رحبة المدينة لمدة ثلاثة ساعات ومنشط الحصة بوكرزازة يلغي نشرة الاخبار المحلية للقناة الاولي وشر البليةو مايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائريين تهاتفت الجزائريين على احتفالات اعياد الميلاد ورجال الجزائر يشربون الخمور علانية في منازلهم ونساء الجزائر يلبسون ملابس عاهرات الجزائر لاستقبال اصدقائهم في منازل ازوجاهم والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة مؤرخ مزيف في حصة رحبة المدينة لاداعة قسنطينة يعتبر ان مؤلف اغنية صالح باي من شباب اللواط المقربين من صالح باي بقسنطينة ويدكر ان قصيدة صالح باي ابدعتها بنت خزندار والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة التزييف التريخي لاعدام صالح باي بقسنطينة من طرف مؤرخ مجهول يدعي مصطفي في حصة رحبة المدينة حيث قدم رواية تاريخية عن علاقة الشواد جنسيا بباي قسنطينة صالح باي مفاداها ان صالح باي وقع في علاقة عاطفية مع اطفال الجيش الانكشاري وانهم ساهموا في الدفاع عنه برفض قرار خلعه من سلطان قسنطينة كما ان المؤرخ المجهول اكد ان قصيدة صالح باي كتبها الشواد جنسيا احباب صالح باي للعهلم فان بايات قسنطينة كانوا يمارسون الدعارة مع النساء واللواط مع اطفال وشباب ثكنات الجيش الانكشاري وهكدا تحولت اسطورة صالح باي الى افتخار باصحاب الامراض النفسية للعلم فان ضيف رحبة المدينة مصطفي قدم رؤيته التاريخية دون تقديم مؤهلاته العلمية امؤرخ ام مواطن بسيط ام موظف لتزيف تاريخ قسنطينة وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لتدخل وزيرة الثقافة لدي المدير العام لقناة الاداعية الاولي من اجل عودة حصة سينراما لاداعة قسنطينة يدكر ان الاداعة الجزائرية فقيرة في البرامجالسينمائية بحجة ان السينما تشجع المجتمع الجزائري على المطالبة بالحريات الانسانية للعلم فان وزيرة الثقافة نادية لعبيدي من مستمعي اداعة قسنطينة ومن مبداعات جينريك تظاهرة قسنطينة 2015اخراجا للعلم فان حصة سينراما الاداعية ترفض الحديث عن السينما الجنسية في الافلام الجزائرية لتغرق في السينما الارهابية لافلام الثورة الجزائرية الارهابية والاسباب مجهولة
http://thelosangelesbeat.com/2014/04/movies-till-dawn-your-early-morning-programming/
https://drnorth.wordpress.com/2008/10/13/brainstorm-the-medium-is-the-mess/
https://ticketcollector.wordpress.com/category/the-wedding-present/
http://www.makefive.com/categories/experiences/travel/fun-things-to-do-in-los-angeles-if-you-only-have-a-day/see-a-movie-in-cinerama
2
(1976, Sony Choice Collection) Intended as a series pilot, this ABC Movie of the Week stars Stella Stevens as an investigator for the L.A. district attorney’s office whose latest case – the murder of disabled schoolteacher Tisha Sterling – uncovers some salacious truths about both the victim and her large coterie of admirers. The script, by Oscar nominee Robert E. Thompson (They Shoot Horses, Don’t They?) hews along standard issue cop/mystery lines, but injects an element of tawdry sex (all obliquely referenced, per network Standards and Practices) into the proceedings, most notably about Sterling’s proclivity for aggressive bedroom play and sniggering hints about chief suspect Robert Vaughn’s hush-hush dalliance with bisexual hustler Bruce Boxleitner (!). Depending on your tastes and tolerance, the subtext will either enhance or detract from the picture’s main appeal: as ‘70s-style crime story comfort food for midnight-to-dawn TV habitués. But the latter is strongly reinforced by straight-faced, no-nonsense turns from a supporting cast of familiar faces, including Dabney Coleman, Pat O’Brien and Claude Akins, and a few offbeat ringers like Bruce (father of Crispin) Glover and Steve Franken of Dobie Gillis fame. Not to be confused with Kiss Me Kill Me (1973), an American retitling for Baba Yaga, a hallucinatory live-action adaptation of the Guido Crepax comic.
1:30 a.m. Search – “The Murrow Disappearance,” Action
(1972-1973, Warner Archives) Debut episode for this rarely seen espionage series from Leslie Stevens (The Outer Limits) and Robert Justman (Star Trek: The Original Series) has suave superspy Hugh O’Brien on the trail of a missing State Department official, aided by irascible scientist Burgess Meredith and his team, who followed O’Brien’s progress with an array of gadgets synced up to his vitals. The show’s entertaining premise, which alternated O’Brien as leading man with Tony Franciosa and Doug McClure, is somewhat undone by the leaden “racy” dialogue – O’Brien’s aging predatory stud veneer plays more icky than cool, and there’s an uncomfortable notion that team member Angel Tompkins has earned top clearance by sleeping with her (elderly) boss – but as small-screen action goes, Search holds attention with its fascination for spy high tech. Warner Archives’ six-disc set complies the show’s complete brief network run. With: Maurice Evans, Capucine, David (Bewitched) White.
2 a.m The Beasts are on the Streets – Action/Thriller
(1978, Warner Archives) This live-action TV feature from Hanna-Barbera Productions takes its cues from the nature-gone-berserk movie cycle of the 1970s (see also Food of the Gods, Day of the Animals) by unleashing a horde of lions, elephants and bears from a Texas nature park upon the citizens of a nearby town. Carol Lynley (The Poseidon Adventure) is top-billed as a concerned veterinarian, but she’s saddled with the breech birth of an enormous camel for the majority of the picture, leaving most of the tranquilizing and recapturing action to sort-of boyfriend Dale Robinette (now an award-winning still photographer). Directed by Peter R. Hunt, who served as editor on many of the early James Bond titles, Beasts can’t deliver the real red meat of animal-on-human action, but settles instead for a number of highly disturbing scenes involving real animals in what appear to be genuine brawls (bear vs. tiger) or actual harm’s way (an obviously terrified lion surrounded by a ring of fire). These mondo moments land with an ugly thud next to scenes of wan romance or drama and bring a whiff of sleazoid vibes to an otherwise amiable and occasionally goofy effort. Also starring a fresh-faced Philip Michael Thomas (Miami Vice), Billy Green Bush (Five Easy Pieces) as a trigger-happy hunter, the venerable Anna Lee (How Green Was My Valley, General Hospital), the voice of prolific HB performer John Stephenson and burly Bill Thurman, a veteran Texas player featured in everything from The Sugarland Express to Mars Needs Women, as the tanker truck driver whose pep pill-fueled blackout frees the park animals. Hanna-Barbera’s live action division also oversaw KISS Meets the Phantom of the Park.
4 a.m. Monsters – “The Feverman,” Horror
(1988-1991, E1/CBS Home Video) David McCallum (NCIS) is top-billed as a dissolute faith healer charged with saving a dying young girl in this premier episode of this syndicated anthology series from Richard P. Rubinstein (Tales from the Darkside). To the surprise of the girl’s father and his doubting doctor friend, McCallum’s treatment not only draws out the fever, but gives it a loathsome, corpulent form – all the better to wrestle into remission. A solid opener for this late-night series, which featured an impressive pedigree of writers (Robert Bloch, Gahan Wilson, Michael McDowell) and directors (Allen Coulter, Debra Hill), as well as an offbeat array of actors (Troy Donahue, Meat Loaf, Abe Vigoda, Morton Downey, Jr.) that did much to camouflage the show’s budgetary shortcomings. The nine-disc E1/CBS box set includes all 72 episodes.
4:30 a.m. Cinerama Holiday – Travelogue
(1955, Flicker Alley) One of the earliest presentations of the sprawling Cinerama format – in which a single film was shown on a massive screen with three synchronized projects – Cinerama Holiday is a breezy postcard from a time gone by, when many of the world’s most impressive sights of the world remained unseen by the general public. The premise – a camera crew follows a couple from Kansas City as they visit France and Switzerland while also trailing a Swiss couple on their travels through America – gives way to a sweetly naïve tour of grand and decidedly plain places and things in both countries, from county fairs and ice dancing to bobsled riding and New Orleans funerals. Each event is elevated to spectacle status by the staggering Cinerama format, which is expertly reproduced by Flicker Alley’s “Smilebox” technology. The Blu-ray/DVD presentation includes numerous extras, including a “breakdown” reel designed to keep audiences entertained in case the Cinerama projectors failed to work, new interviews with and photograph and home movie collections by the participating couples, and a terrific reproduction of the 28-page program given to patrons at the original roadshow presentations, complete with a recipe for Swiss cheese fondue.
http://world12news.blogspot.com/2014/10/blog-post_107.html
اختتام حلقات العمل التحضيرية الثالثة للمهرجان السينمائي الجامعي الأول “سينراما”
http://www.ferdyonfilms.com/page/36/?s=the+
By Marilyn Ferdinand
Movie makers, working in the collective dream factory, are in the mythology business. Familiar stories are told and retold in the best tradition of earlier oral historians and folklorists. And like the hero myths of the classical world and before, a modern hero occasionally emerges whose feats are counted and recounted in songs, stories, and, in our modern way, movies. In an earlier time, biopics about presidents like Lincoln and soldiers like Sergeant York dominated the hero narrative. In more recent years, modern, nonwhite heroes like Gandhi, Malcolm X, Biko, and Ali have taken center stage.
Now Clint Eastwood, a man deeply interested in chronicling the myths
and mores of manhood, has made his trek across violence and its failures
to the shores of Nelson Mandela’s rainbow renaissance in racially
divided South Africa. Invictus tells the true story of the early
days of Mandela’s presidency and how he inspired national unity by
throwing his support behind a potent symbol of white supremacy, the
national rugby team, the Springboks, in their bid for the 1995 World Cup
in their first year of eligibility following the lifting of sanctions
against the country. Eastwood’s effort is both more than it appears and
less that it has already been hailed—an epic in the grand tradition of
the ancient bards and a story of inspiration that denies the whole truth
of the story its smart script tells in a deceptively “accurate”
fashion.
The time is 1994. The film gives us the lay of the land and then
takes us to a rugby field. Young white teens are playing on a groomed
and neatly fenced field, uniformed, coached, and drilling with
precision. Across the street behind a battered chain-link fence, black
boys in tattered clothes kick around a soccer ball. When a motorcade on
the road that separates them approaches, all run to their respective
fences. The black boys wave and cheer as the newly elected Nelson
Mandela (Eastwood regular Morgan Freeman) parades modestly on his way to
his new home in the national capital of Pretoria. On the other side of
the road, a coach tells his charges to remember this day as one when
“our country went to the dogs.” In this simply explanatory scene, the
racial schism in South Africa is economically sketched. The rest of the
film concerns how Mandela will stitch it into whole cloth.
Mandela, seeing half the presidential staff packing or already gone, calls those still in the building together. He tells them there will be no repercussions for their past associations and actions, and asks them in his humble, gracious manner to stay and serve their country at this difficult time. Smiles appear on their white faces. Large frowns appear on the faces of his black security force when he sends in white security guards—enforcers that likely tortured and killed many blacks in the bad old days—to work alongside them. “How can we trust them?” one guard asks head of security Jason Tshabalala (Tony Kgoroge). “It is what Madiba wishes,” he answers with dismay. “What did you call him?” a white guard (Langley Kirkwood) asks. “Madiba. That’s what WE call him.” “We’ll call him Mr. President,” is the white guard’s chilly response.
Mandela attends a Springboks game against England. He notes to his
private secretary Brenda (Adjoa Andoh) that the whites cheer the
Springboks and the blacks cheer England. He did the same when he was
imprisoned on Robben Island to annoy the guards. To black South
Africans, the Springboks are a hated symbol, but by observing his enemy
while incarcerated for 27 years, he learned how much this team means to
his white jailors and the rest of white South Africa. He stops an
attempt by an all-black South African athletic authority to ban the name
and colors of the Springboks and decides, against advice, to stand
firmly behind the team in their bid for the World Cup championship. He
invites the Afrikaner team captain Francois Pienaar (Matt Damon) to meet
with him, thanking Pienaar profusely for sparing some of his precious
time to come to see him. When Pienaar comes out of the meeting to meet
his wife Nerine (Marguerite Wheatley), who has been waiting in the car,
she asks him what Mandela wanted. “I think he wants us to win the World
Cup.” Indeed he does.
From this point, the film develops as a straightforward, feel-good,
sports drama. The black and white security guards play rugby together in
the presidential compound, Mandela checks his watch while meeting
diplomats to see if he’ll be done by game time, the Springboks go from
hapless losers to a mighty Cinderella team. Finally, the entire nation
shuts down to watch the World Cup finals against New Zealand, white cops
outside Jo’burg’s Ellis Park Stadium, where the game is being played,
dancing joyfully with a black boy who has stopped to listen to the
neck-and-neck match on their car radio. When the closing credits
juxtapose Morgan Freeman in his Springboks jersey and hat with a photo
of the real Nelson Mandela in the same outfit, the convergence of myth
and reality is complete.
At its heart, Invictus is a story about self-determination, a
subject that resonates through Eastwood’s career, from Dirty Harry
asking various criminals “You’ve got to ask yourself one question: Do I
feel lucky?” to Bronco Billy’s answer to Miss Lilly’s question about
whether he’s for real, “I’m who I want to be,” to Maggie Fitzgerald
being given the right to choose to live or die in Million Dollar Baby. A voiceover by Freeman reciting the last lines of William Ernest Henley’s poem “Invictus”
(“I am the master of my fate/I am the captain of my soul”) recurs at
various points, and Eastwood shoots a scene of Mandela writing the poem
out for Pienaar to inspire him and his team to greatness. Mandela
believes in the intangible—the power of forgiveness, inspirational
words, even the powerful “juju” of the Maori war chant the Springboks’
opponents perform before the opening scrum. Ultimately, his belief in
the right of all South Africans to determine their own future—rejecting
the theory of separate racial destinies of the apartheidists—is what
steeled him to his life’s hard work.
Since this is a hero’s journey, that which is tangential to the
central character’s project gets little more than a quick scrawl. Each
character exists to be won over by Mandela’s personal magnetism and the
power of the intangible; a scene in which Mandela asks to be quizzed on
the names of the team members shows his careful preparation for making
people he doesn’t know feel special. Women are helpmates and objects
with whom Mandela can flirt. Mandela’s wife Winnie accompanies him out
of prison and then is banished from the film; his daughter Zindzi
(Bonnie Henna) is introduced as an embittered woman who avoids her
father only to be shown to have been won over by his Springboks
strategy, cheering the final match on TV. Strange in a film so dedicated
to self-determination to have so many people reduced to cardboard
cutouts. One of my colleagues calls it Brechtian distancing. I think he
is right; it certainly prevented me from feeling emotionally engaged in
the final rugby match, which visually was kind of a mess of grunts,
smashing bones, and bruising.
It is also cheat. Brecht used his epic approach to force people to
identify with the social milieu of his story, not the characters.
Eastwood has decided we need to come together, right now, and it’s hard
not to see some parallels with Obama’s good ship Hope. Sadly, Obama and
his handlers understood the marketing that helped Mandela charm the
masses, but do not seem strong or dedicated enough to push for
substance. The reality in South Africa, that Mandela also had to work
with the white minority that owned and ran the country, and that the
country is still reeling from decades of apartheid
economics and social oppression, is not really allowed to register.
Maybe we all do need a booster shot of hope, but being real is more than
saying what we want to be. We have to be it.
The Management
By Roderick Heath
Ang Lee’s Cannes-selected comic epic was savaged upon release for replicating plentiful clichés of the hippie era. Whilst I can’t really argue with the fact that it does revel in a kind of theme-park aesthetic of ’60s anarchy whilst soft-pedaling the social friction, antiwar protests, and mood of mild terror that always defined the counterculture era, Lee’s film was, I feel, much mistreated and its finer elements ignored. I’m not sure if 2009 produced a movie both as enjoyable and as cinematically loquacious as Taking Woodstock. It possesses, moreover, a celebratory warmth that I’ve so badly missed from Lee’s breakthrough film of 1992, The Wedding Banquet, with which it shares many crucial characteristics. Lee’s intervening films, like The Ice Storm (1997) and Brokeback Mountain, and even his fine but curiously po-faced tribute to wu xia, Crouching Tiger, Hidden Dragon (2001), often felt like the work of trying to play the grown-up a touch too studiously. His impressive 2006 film Lust, Caution was both highly uneven and deeply moving, and its unchecked aggression suggested a release and new direction for Lee.
Taking Woodstock is, first and foremost, a comedy spun from a memoir by Eliot Tiber,
who attended the fabled festival. Eliot and his hard-bitten
Russian-Jewish parents Jake and Sonia Teichberg (Henry Goodman and
Imelda Staunton) run a crummy, barely surviving motel. Eliot, a failing
interior decorator who’s been ripped off by his former (probably mafia)
employees, has been sinking most of his money into keeping the motel
afloat. He’s also gotten himself made president of the local chamber of
commerce, which allows him to sign off on his own small cultural
festivals to try to increase traffic to the locale.
He gets a brainwave when he reads about the proposed music festival
being kicked out of Woodstock proper and another nearby town. He calls
up the supernaturally laidback festival organiser Michael Lang (Jonathan
Groff) and offers Lang the use of his own festival permit. Lang and his
cohort of moneymen, corporate hangers-on, and suited lawyers
immediately fly in by helicopter. They reject Eliot’s first proposal—to
set up in the swamp behind the motel—but soon he hits on a perfect
location: the dairy farm of his local acquaintance Max Yasgur (Eugene
Levy). In compensation, the festival organisers make the motel their
base of operations, a move that makes the Teichbergs not only
immediately solvent, but actually quite rich.
As well as saving his family from economic ruin, the subsequent
explosion of freak power and communal effort helps Eliot overcome his
inability to express his homosexuality to the world, and reveals telling
details about his own character and those of his parents that both draw
them closer and then push them apart. Around them swirls a gallery of
types, like Eliot’s boyhood friend Billy (Emile Hirsch) who’s recovering
from his hitch in ’Nam; Lang’s philosophical girlfriend Carol
(Christina Kirk); Reverend Don (Richard Thomas), a hip priest handling
the festival’s community outreach; Paul (Darren Pettie), a hunky builder
whose knowledge of Judy Garland hints at hidden passions; an
out-and-proud, pistol-packing, ex-marine Muscle Mary called Vilma (Liev
Schreiber), who becomes the Teichbergs’ guardian angel after some
goodfellas come knocking; and the two beatific hippies (Paul Dano and
Kelli Garner) who guide Eliot on his first acid trip. Although he toys
with pat exemplars, James Schamus’ script manages to delineate them all
with intelligent eccentricity, aided by the actors, noting with some
smartness the process of the outsiders of the world inverting the
importance of things for a brief window in time, everyone from the
full-on fairies to laidback dairy farmers who have never gotten along
with their waspish neighbours determined to realise a moment of pure
joy.
And, indeed, Taking Woodstock manages to conjure a rare
sense of communal celebration. If Groff’s Lang seems a touch more
saintly than the faintly asocial, willfully oblivious creature glimpsed
in Michael Wadleigh’s documentary Woodstock, Eugene Levy’s
sharply inhabited Yasgur reveals a man both idealistic in nature and
firmly pragmatic in wit. It’s pretty hard not to laugh at the more
obvious humour, as when the Teichbergs chase off two wiseguys to the
hoots and cheers of the hippies and their son’s congratulations: “Dad,
Mom, you’re superheroes!” Then there’s the Earthlight Players, who live,
or more accurately, are corralled in the barn by the Teichbergs,
yearning for food; when the time comes for them to perform at one of
Reverend Don’s outreach gigs, they strip down and berate a local
audience, inspiring Billy to gleefully join them. Lee recreates the
sights and sounds with such fidelity he can seamlessly integrate shots
from Wadleigh’s Woodstock and what’s what can scarcely be discerned.
The feel for time and place is exact—the hairy DIY aesthetic of it
all backed up by wads of mysteriously plentiful cash, the feeling of
energy welling from the organisers and the people who flock to make the
scene. An epic tracking shot, following Eliot riding with a motorcycle
cop through the great hippie exodus, is both an effective restaging of
an iconic moment and a tribute by way of rebuke to the similarly
anarchic, but apocalyptic traffic jam of Godard’s Week-End: the
world set in chaos can be beautiful, Lee’s vision affirms. Later, when
Eliot, doped to the gills on LSD, wanders the fringes of the festival,
the sea of people transforming into a vortex of energy in a brilliantly
executed visual orgasm. Lee avoids making too much of the on-stage
malarkey that was the focus of Wadleigh’s film, with its worshipful
visions of seraphim rock stars (Eliot never gets to actually see the
concert), and even disdains leaning too much on the familiar soundtrack
of the period. The most crucial song in the film is one by Love, the
best American band of the era not to play at Woodstock, which is played
by the hippie couple in their van as they trip.
Perhaps the best quality of Lee’s film is the way it tries to
elucidate with some genuine feeling the animating idea of the
counterculture, that aspect well summarised by 8½’s Guido
Anselmi as the desire to cut away “what is dead in ourselves,” as well
as exploring the limitations of such curatives. It’s most obviously
portrayed in Billy’s shaking off the terrors of his Vietnam tour by
recalling that the festival is taking place on the very hill where he
celebrated a momentous football victory in high school and joining with
Eliot in mud-sliding. But the theme is most interestingly portrayed in
terms of the disconnect between Eliot’s roots and family and the new
life sprouting around him and beckoning to him where Taking Woodstock is most substantial.
The ghosts of Old World persecution and the grind of surviving a drab
existence still linger, not to be entirely dispelled from the heart
even when fate presents wonders. When Vilma serves the Teichbergs some
hash brownies, they dance in giddy ecstasy. It’s a cliché, but one with
an interesting pay-off: Eliot finds the next morning that in a druggy
stupor, his mother has uncovered her savings, which she has neurotically
squirreled away over the years whilst allowing her business to decay.
Here the film notes with fascinating incision and lack of sentiment the
potential for rebirth and also the limitations of personality to
transcend its defining anxieties, as Mrs Teichberg is motivated by a
very real fear and paranoia that lurks behind her amusingly gruff shtetl
manners. Even when she’s made to act as broad as the Mississippi (“No
schtupping in the bushes!”), Staunton still deserves a lot of admiration
for the bodily force and conviction with which she inhabits the part.
Balancing this half of the family dynamic is a burgeoning father-son
relationship, mediated through a coming-out on both men’s part—one
sexual, the other emotional—that clearly evokes the conclusion of The Wedding Banquet.
TV comic Martin is good, if unremarkable, in his role, and Goodman is
quite marvelous as the wearied patriarch who finds himself one of the
freaks and loves it, discovering a perfect pal in Vilma and
congratulating his son on restoring his sense of life. Taking Woodstock’s
generally amusing, but still pointed view of reactionary protests that
fail to keep a lid on the event actually says something of contemporary
relevance, particularly in stressing gay liberation as a major aspect of
the scene. There’s a particularly delightful moment when Eliot is
bewilderedly beset by lusty hippie chicks, and then gathered up in a
full-blooded smooch by Paul, to their roars of delight in a moment of
collapsing barriers.
Lee reminds us that the resentful, narrowing outlook of the Moral Majority was based chiefly in an offended sense of entitlement to dominance of discourse. Taking Woodstock makes an effective reminder that no matter what its multifarious modern mutations, the ideals of personal liberation and alt-culture resistance still have their roots firmly planted in this era. Although Lee’s style is still cool and balanced, it hasn’t been anything like this much fun to watch one of his films since Sense and Sensibility, and even if it’s no earth-shaking work of originality, it is a scene worth making. And scenes worth making don’t hit movie screens so often. l
أُوقف بعد 23 سنة من البث
حملة في ''الفايسبوك'' لإعادة برنامج ''سينراما''
الأربعاء 27 جويلية 2011 الجزائر: علاوة حاجي
Enlarge font Decrease font
حازرلي: لم أتقاض سنتيما واحدا عن البرنامج، وبولطيور منزعج من النجاح
بولطيور: البرنامج ليس ملكية خاصة، وحازورلي افتعل ضجة
استنكر الإعلامي والناقد السينمائي، جمال الدين حازرلي، طريقة توقيف برنامجه الإذاعي ''سينراما''، واصفا إياها بـ''المهينة''، محمّلا المسؤولية لمدير القناة الأولى مسعود بولطيور ، الذي أكّد، بدوره، أن البرنامج أُوقف لأسباب ''مهنية''، متّهما مقدّمه بافتعال ضجّة إعلامية على موقع ''فيسبوك''.
قلّل مدير القناة الأولى للإذاعة الوطنية، مسعود بولطيور، في تصريح لـ''الخبر''، من أهمية الحملة التي أطلقها صحفيون وسينمائيون جزائريون على موقع التواصل الاجتماعي ''فايسبوك''، للمطالبة بعودة ''سينراما''، التي تُعتبر الأطول عمرا في تاريخ الإذاعة والتلفزيون الجزائريين، متّهما مقدّمه بمحاولة افتعال ضجّة إعلامية، بدل اللجوء إلى الحوار، على حدّ تعبيره. وبرّر بولطيور إيقاف البرنامج، الذي دأبت الإذاعة الوطنية على بثّه طيلة 23 عاما، بعدم التزام حازورلي ببعض المعايير المهنية، مستشهدا بحلقة ''اكتفى فيها بتغطية الأيام السينمائية ببجاية، عن طريق الهاتف، بينما كان بإمكانه التنقّل للمدينة التي لا تبعد عن قسنطينة سوى بمائة كيلومتر''.
وأضاف المتحدّث: ''اقترحت على حازورلي عقد لقاء لمناقشة رؤية جديدة للبرنامج، لكنه لم يكلّف نفسه عناء دخول مبنى شارع الشهداء، خلال زيارته الأخيرة للعاصمة، بل قام بتكليف صحفي في إذاعة قسنطينة لتقديم الحلقة، مكتفيا بمداخلة هاتفية''، مردفا بالقول إن حازورلي يرغب في أن يكون النجم الأوحد، وأنه يتعامل مع البرنامج كما لو كان ملكية خاصة. بدوره، أكّد جمال الدين حازورلي لـ''الخبر''، أنه ليس ضدّ توقيف البرنامج من حيث المبدأ، لأن من حق الإذاعة الوطنية وقف أيّ برنامج سواء كان ناجحا أو فاشلا، على حدّ قوله، لكنه أضاف أنه متحفّظ على طريقة إيقافه، قائلا: ''لم أُبلّغ بالأمر، عن طريق الهاتف أو الفاكس، بل عن طريق المستمعين الذين تساءلوا عن سر غيابه''، ليضيف أنه كان على القناة الأولى إخطار المستمعين، على الأقل.
واتّهم حازورلي مدير القناة الأولى بالاستهزاء بمجهود عمره ثلاثة وعشرون عاما، والاستهتار بجمهوره العريض، معتبرا أن تبريراته غير مقنعة، وواصفا إياه بـ''عدو النجاح''.
وأضاف المتحدث أن بولطيور ''يحمل حقدا شخصيا على البرنامج، بدليل أن توقيف بثه كان القرار الأول الذي اتخذه بعد التحاقه بمنصبه، وقد فعل الشيء ذاته في 2004 عندما تدخّل لإيقاف برنامجي واستبداله ببرنامج سينمائي، في التوقيت ذاته، ليسطو على جمهور ''سينراما''، لكنه باء بالفشل، رغم أنه جنّد له كل الإمكانات''، مواصلا أن المدير الأسبق زواوي بن حمادي قدّم له اعتذارا شخصيا، بعد أن اطلع على حقيقة الأمر. وبرّر المتحدّث عدم حضور الأيام السينمائية التي أقيمت ببجاية بعدم حصوله على تكاليف المهمة، كاشفا بأنه كان يقوم بالتغطيات ويجري المكالمات بماله الخاص، وأن البرنامج لم يتحصّل على سنتيم واحد من الإذاعة الوطنية.
عدد القراءات : 35808 | عدد قراءات اليوم : 14
أنشر على
1 - abdelhak
algerie
2011-07-26م على 23:57
cineram ya hassra 3la cineram,mais malheureusement il ya des gens qui n aime pas les succes
2 - مجاهد
الجزائر
2011-07-27م على 0:25
غريب ان توقف الاذاعة الوطنية برامج قديمة :كسينيرلما الثفافية .او تلك التي لها علاقة اجتماعية كحصة : ابحاث في فائدة العائلات !!!
3 - mosbah
hammam righa
2011-07-27م على 1:07
اهلا و سهلا
-
http://www.djazairess.com/elkhabar/260161
القناة الأولى توقف ''سينراما''
أقدمت القناة الأولى للإذاعة الوطنية على توقيف بث برنامج ''سينراما'' الأسبوعي الذي يعنى بشؤون السينما وأخبارها... وهذا البرنامج صنف كأقدم برنامج في الإذاعة الوطنية، وكان القناة الوحيدة التي يتابع ويتعرف من خلالها الجزائريون على واقع السينما في الجزائر وفي العالم. البرنامج الذي يعده ويقدمه، كما هو معروف، السيد جمال حازورلي، سبق وأوقفه المدير العام السابق للإذاعة الوطنية زواوي بن حمادي، ثم أعاده مرة ثانية المدير العام السابق للإذاعة الوطنية عز الدين ميهوبي مباشرة بعد تعيينه مديرا عاما للمؤسسة..
http://www.aswat-elchamal.com/ar/?p=98&a=5524
جمال الدين حازورلي: كفاح ميكروفون السينما
محمد بغداد
يرفض الاستسلام يكره الرداءة يصر على الحضور، يعشق الصورة، يفضل الكواليس، تتجاهله الصحف، يتسابق إليه السينمائيون، يتابعه المحترفون، عشرون سنة وأكثر، من العطاء الفاعل إذاعيا، والحضور المستمر، من إذاعة قسنطينة يبعث عبق التحيات عبر جنح الظلام، هو جمال الدين حازورلي، يصر على متابعة الأفلام، والإنصراف إلى مؤخرة الصفوف في قاعات السينما، يقول لي ونحن في المهرجان الدولي للفيلم العربي بوهران، يجب أن نكون أول من يدخل القاعة، وآخر من يخرج منها، بعد انتهاء النقاش حول الفيلم، الذي يساهم فيه بروعة وتألق.
تمكن جمال الدين من الانتصار على التعثر، وربح الرهان ضد التلعثم، ولم يخلف يوما موعد اللقاء مع الميكروفون، فحول حصة سينراما إلى حلقة ثقافية من الطراز الأول، محتميا بتراث قسنطينة العريق.
جمال الدين حازورلي يرفض بشدة الحديث عن مسيرته، ويردني في كل مرة، إذا حاولت إجراء حديث صحفي معه، يقول أريد أن يتحدث غيري عن السينما، ويساعدني الصحفيون والمثقفون على توسيع الاهتمام بعالم الإبداع السينمائي.
إذا أردت أن تعرف آخر الأفلام، وإذا أردت أن تفهم رسائل السينما، وتدرك أغوارها، فعليك بجمال الدين حازورلي، راهن على انتصار الميكرفون، مستنجدا بصوته الشجي في ظلام الليل، يقول إن الإذاعة هي الوسيلة الإعلامية الأهم التي تحقق أكبر قدر من التواصل، وبالذات التواصل الثقافي والانتشار المعرفي.
يعتبر حازورلي من الجيل الإعلامي المخضرم في الجزائر، فهو ينتمي بهدوئه ورزانته التي تصل بك حد الملل، ولكن إذا صبرت فستنال الكثير من الخير الذي عنده، لكن جمال الدين يحب كثير الجيل الجديد من الصحفيين، يقول لي دائما أحب فيكم الجرأة وسرعة الإقدام، وثورة التفاعل مع الأحداث، وفي الوقت نفسه أكره فيكم قلة الاهتمام بالمعرفة، واحتقاركم للجودة أثناء العمل، فالعمل الإعلامي في المجال الثقافي يحتاج إلى الكثير من التعلم والمتابعة اليومية والمستمرة، لحركة إنتاج الأفكار.
حصة سينراما التي تبثها أسبوعيا إذاعة قسنطينة الجهوية عبر أثير الإذاعة الجزائرية، انجاز ثقافي تجاوزت، وهي في عقدها الثاني – بدون انقطاع- الإطار الإعلامي، بتحقيقها المعايير والشروط المهنية العالية، فانتقلت إلى مرحلة المرجعية الثقافية، ورسالتها اليوم كما يؤكد جمال الدين المساهمة في تأسيس احترافية ثقافية إعلامية تفاعلية جادة مع الجمهور.
الحصة مشروع إعلامي في عقده الثاني، يقدم لنا الكثير من الدروس، وبالذات لمن تورط برغبته، أو إرادة غيره نحو الأقسام الثقافية في وسائل الإعلام المختلفة، - سمعية – بصرية – مكتوبة- الكترونية، والعقد الثاني من حصة سينراما فرصة لنا جميعا، لمراجعة الذات والعودة إلى الصواب، والتوبة من تلك "الحماقات" التي ارتكبت وترتكب في مجال الإعلام الثقافي، والتمسك تثمينا وتشجيعا، للانجازات والأسماء المحترمة في إعلامنا الثقافي، فليس عيبا أن نتراجع، وليس غرورا أن نثمن ونحترم بقية المحترمين، والفضل لمن اعتبر.
لقد انتصرت حصة سينراما، بقيادة مثابرة حازورلي على كل الجمعيات التي تقول انها ثقافية، مرة تكون وطنية ومرة محلية، ولكنها لا تعرف الجودة في العمل، ولا الاستمرارية في الفعل الجاد، وديدانها الشعارات والضجيج، والأخطر من ذلك الإصرار على المساهمة في صناعة النخب المغشوشة، فتصنع من العاديين أسماء، ونجوما تجلد بهم صباح مساء عقول الجمهور، وتروج في الكثير من الأحيان لتكريس الرداءة، وكم هو سمج وخطير الإصرار على مواصلة السير في منهج إنتاج النخب المغشوشة.
في العقد الثاني، تحية حارة إلى جمال الدين حازورلي، وتحية لكل من رافق، وأصر على استمرار سينراما.
http://www.elkhabar.com/ar/autres/souk/260161.html
http://www.echoroukonline.com/ara/articles/142948.html
اطلق
النادي السينمائي "سينيراما"، التابع للجمعية الثقافية " الجاحظية"، حملة
جمع التوقيعات من اجل المطالبة بعودة البرنامج الثقافي المختص في الفن
السابع الذي يحمل النادي اسمه والذي كان يعده ويقدمه للقناة الأولى للإذاعة
الجزائرية المذيع القدير جمال الدين حازورلي منذ قرابة 23 سنة الى غاية
توقيفه سنة 2010 من قبل المدير السابق للقناة.
القناة الأولى توقف ''سينراما''
الثلاثاء 26 جويلية 2011 elkhabar
Enlarge font Decrease font
أقدمت القناة الأولى للإذاعة الوطنية على توقيف بث برنامج ''سينراما'' الأسبوعي الذي يعنى بشؤون السينما وأخبارها... وهذا البرنامج صنف كأقدم برنامج في الإذاعة الوطنية، وكان القناة الوحيدة التي يتابع ويتعرف من خلالها الجزائريون على واقع السينما في الجزائر وفي العالم. البرنامج الذي يعده ويقدمه، كما هو معروف، السيد جمال حازورلي، سبق وأوقفه المدير العام السابق للإذاعة الوطنية زواوي بن حمادي، ثم أعاده مرة ثانية المدير العام السابق للإذاعة الوطنية عز الدين ميهوبي مباشرة بعد تعيينه مديرا عاما للمؤسسة..
عدد القراءات : 6774 | عدد قراءات اليوم : 2
أنشر على
1 - نبيل
العاصمة
2011-07-26م على 8:10
برنامج سينراما هو موروث ثقافي للمجتمع و المقال وجب توجيهه لحامية الثقافة والمثقفين في البلد.
-
http://www.elkhabar.com/ar/autres/feni/260256.html
أُوقف بعد 23 سنة من البث
حملة في ''الفايسبوك'' لإعادة برنامج ''سينراما''
الأربعاء 27 جويلية 2011 الجزائر: علاوة حاجي
Enlarge font Decrease font
حازرلي: لم أتقاض سنتيما واحدا عن البرنامج، وبولطيور منزعج من النجاح
بولطيور: البرنامج ليس ملكية خاصة، وحازورلي افتعل ضجة
استنكر الإعلامي والناقد السينمائي، جمال الدين حازرلي، طريقة توقيف برنامجه الإذاعي ''سينراما''، واصفا إياها بـ''المهينة''، محمّلا المسؤولية لمدير القناة الأولى مسعود بولطيور ، الذي أكّد، بدوره، أن البرنامج أُوقف لأسباب ''مهنية''، متّهما مقدّمه بافتعال ضجّة إعلامية على موقع ''فيسبوك''.
قلّل مدير القناة الأولى للإذاعة الوطنية، مسعود بولطيور، في تصريح لـ''الخبر''، من أهمية الحملة التي أطلقها صحفيون وسينمائيون جزائريون على موقع التواصل الاجتماعي ''فايسبوك''، للمطالبة بعودة ''سينراما''، التي تُعتبر الأطول عمرا في تاريخ الإذاعة والتلفزيون الجزائريين، متّهما مقدّمه بمحاولة افتعال ضجّة إعلامية، بدل اللجوء إلى الحوار، على حدّ تعبيره. وبرّر بولطيور إيقاف البرنامج، الذي دأبت الإذاعة الوطنية على بثّه طيلة 23 عاما، بعدم التزام حازورلي ببعض المعايير المهنية، مستشهدا بحلقة ''اكتفى فيها بتغطية الأيام السينمائية ببجاية، عن طريق الهاتف، بينما كان بإمكانه التنقّل للمدينة التي لا تبعد عن قسنطينة سوى بمائة كيلومتر''.
وأضاف المتحدّث: ''اقترحت على حازورلي عقد لقاء لمناقشة رؤية جديدة للبرنامج، لكنه لم يكلّف نفسه عناء دخول مبنى شارع الشهداء، خلال زيارته الأخيرة للعاصمة، بل قام بتكليف صحفي في إذاعة قسنطينة لتقديم الحلقة، مكتفيا بمداخلة هاتفية''، مردفا بالقول إن حازورلي يرغب في أن يكون النجم الأوحد، وأنه يتعامل مع البرنامج كما لو كان ملكية خاصة. بدوره، أكّد جمال الدين حازورلي لـ''الخبر''، أنه ليس ضدّ توقيف البرنامج من حيث المبدأ، لأن من حق الإذاعة الوطنية وقف أيّ برنامج سواء كان ناجحا أو فاشلا، على حدّ قوله، لكنه أضاف أنه متحفّظ على طريقة إيقافه، قائلا: ''لم أُبلّغ بالأمر، عن طريق الهاتف أو الفاكس، بل عن طريق المستمعين الذين تساءلوا عن سر غيابه''، ليضيف أنه كان على القناة الأولى إخطار المستمعين، على الأقل.
واتّهم حازورلي مدير القناة الأولى بالاستهزاء بمجهود عمره ثلاثة وعشرون عاما، والاستهتار بجمهوره العريض، معتبرا أن تبريراته غير مقنعة، وواصفا إياه بـ''عدو النجاح''.
وأضاف المتحدث أن بولطيور ''يحمل حقدا شخصيا على البرنامج، بدليل أن توقيف بثه كان القرار الأول الذي اتخذه بعد التحاقه بمنصبه، وقد فعل الشيء ذاته في 2004 عندما تدخّل لإيقاف برنامجي واستبداله ببرنامج سينمائي، في التوقيت ذاته، ليسطو على جمهور ''سينراما''، لكنه باء بالفشل، رغم أنه جنّد له كل الإمكانات''، مواصلا أن المدير الأسبق زواوي بن حمادي قدّم له اعتذارا شخصيا، بعد أن اطلع على حقيقة الأمر. وبرّر المتحدّث عدم حضور الأيام السينمائية التي أقيمت ببجاية بعدم حصوله على تكاليف المهمة، كاشفا بأنه كان يقوم بالتغطيات ويجري المكالمات بماله الخاص، وأن البرنامج لم يتحصّل على سنتيم واحد من الإذاعة الوطنية.
عدد القراءات : 35805 | عدد قراءات اليوم : 11
أنشر على
1 - abdelhak
algerie
2011-07-26م على 23:57
cineram ya hassra 3la cineram,mais malheureusement il ya des gens qui n aime pas les succes
2 - مجاهد
الجزائر
2011-07-27م على 0:25
غريب ان توقف الاذاعة الوطنية برامج قديمة :كسينيرلما الثفافية .او تلك التي لها علاقة اجتماعية كحصة : ابحاث في فائدة العائلات !!!
3 - mosbah
hammam righa
2011-07-27م على 1:07
اهلا و سهلا
-
الاخبار العاجلة لاقامة الجزائريين الحفلات الجنسية والرقصات الساخنة في االملاهي العاطفية لاستقبال السنة الجزائرية 2015للمجاعات الجزائرية والجزائريون يتبادلون التهاني بمناسبة سنة المجاعات الجزائرية الكبري والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائرين شعارات السنة الميلادية الجديدة ابرزها
سنة سعيدة وكل عام وانتم ثبحثون عن الخير في الجزائر
عام سعيد وكل عام وانتم تنتظرون خيرات بوتفليقة
سنة سعيدة وحياة سعيدة ومعيشة تعيسة في الجزائر الخزينة
عيد سعيد وعام سعيد وكل عام وانتم ثبحثون عن السعادة الجنسية في الجزائر الجائعة جنسيا
http://fr.tinypic.com/view.php?pic=210m445&s=6#.VKQhY2dnC_J
http://ala7ebah1.ahlamontada.net/t13649-topic
اخر خبر
صور عاجلة من قسنطينة الضائعة 2014 تصوير نورالدين بوكعباش
هده الصور التقطت من شهر اكتوبر الى 31ديسمبر2014
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف سكان قسنطينة ان فيلات الفج المهدمة تحولت الى ساحة للهواء الطلق وروضة من رياض المدرسة العليا للادارة بطريق الفج يدكر ان فيلات الفج هدمت من اجل توسيع مساحة مدرسة وطنية سياسية مهجورة درس فيها رئيس الحكومة سلال ماضيا والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لضياع سلالم شوارع طريق سطيف بسبب انشغال مهندسي ثحديث شارع عواطي مصطفي بتزيين الواجهاتالامامية واهمال السلالم الخلفية يدكر ان سلالم طريق سطيف تعاني تشققات وتصدعات خطيرة تهدد بانزلاق ارضي خطير مستقبلا وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لرفض مديرية التسير العقاري بالمدينة الجديدة ماسينسا ترميم التصدعات العمرانية بعمارا ت ماسينسا بحجة انها عمارات الرئيس بوتفليقة وليس عمارات الدولة الجزائرية يدكر ان دولة الامارات العربية المتحدة ساهمت في ترحيل سكان احياء قسنطينة الى ماسينسا للعلم فان مصير عمارات الرئيس بماسينسا يشبه ماساة محلات الرئيس المهجورة بالولايات الجزائرية وشر البلية مايبكي
صور من تشققات عمارات ماسينسا بسبب الامطار والثلوج علما ان السكان يدفعون الايجار ويحرمون من الترميم العمراني الاستعجالي
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة التزييف التريخي لاعدام صالح باي بقسنطينة من طرف مؤرخ مجهول يدعي مصطفي في حصة رحبة المدينة حيث قدم رواية تاريخية عن علاقة الشواد جنسيا بباي قسنطينة صالح باي مفاداها ان صالح باي وقع في علاقة عاطفية مع اطفال الجيش الانكشاري وانهم ساهموا في الدفاع عنه برفض قرار خلعه من سلطان قسنطينة كما ان المؤرخ المجهول اكد ان قصيدة صالح باي كتبها الشواد جنسيا احباب صالح باي للعهلم فان بايات قسنطينة كانوا يمارسون الدعارة مع النساء واللواط مع اطفال وشباب ثكنات الجيش الانكشاري وهكدا تحولت اسطورة صالح باي الى افتخار باصحاب الامراض النفسية للعلم فان ضيف رحبة المدينة مصطفي قدم رؤيته التاريخية دون تقديم مؤهلاته العلمية امؤرخ ام مواطن بسيط ام موظف لتززيف تاريخ قسنطينة وشر البليةمايبكي
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة التزييف التريخي لاعدام صالح باي بقسنطينة من طرف مؤرخ مجهول يدعي مصطفي في حصة رحبة المدينة حيث قدم رواية تاريخية عن علاقة الشواد جنسيا بباي قسنطينة صالح باي مفاداها ان صالح باي وقع في علاقة عاطفية مع اطفال الجيش الانكشاري وانهم ساهموا في الدفاع عنه برفض قرار خلعه من سلطان قسنطينة كما ان المؤرخ المجهول اكد ان قصيدة صالح باي كتبها الشواد جنسيا احباب صالح باي للعهلم فان بايات قسنطينة كانوا يمارسون الدعارة مع النساء واللواط مع اطفال وشباب ثكنات الجيش الانكشاري وهكدا تحولت اسطورة صالح باي الى افتخار باصحاب الامراض النفسية للعلم فان ضيف رحبة المدينة مصطفي قدم رؤيته التاريخية دون تقديم مؤهلاته العلمية امؤرخ ام مواطن بسيط ام موظف لتززيف تاريخ قسنطينة وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لخروج عمال الاداعات المحلية الجزائرية في عطلة سنوية لحضور احتفالات اخر السنة في الملاهي والبفنادق للعلم فان الملاهي والفنادق الجزائريية تتهافت على المديعين والمديعات لتنشيط حفلات السنة الميلادية باموال قارون وشر البلية مايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لحجز الجزائريين الفنادق وبيوت الدعارةلممارسة المتعة الجنسية اللممنوعة سياسيا في الجزائر والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائريين لهفة نساء االجزائر على حفلات الفنادق والملاهي اليلية لاشباع رغباتهم الجنسية علما ان الجزائريين يعيشون تقشفا جنسيا ومجاعة جنسية والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لابداع اداعة قسنطينة حصة رحبة المدينة لمدة ثلاثة ساعات ومنشط الحصة بوكرزازة يلغي نشرة الاخبار المحلية للقناة الاولي وشر البليةو مايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف الجزائريين تهاتفت الجزائريين على احتفالات اعياد الميلاد ورجال الجزائر يشربون الخمور علانية في منازلهم ونساء الجزائر يلبسون ملابس عاهرات الجزائر لاستقبال اصدقائهم في منازل ازوجاهم والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة مؤرخ مزيف في حصة رحبة المدينة لاداعة قسنطينة يعتبر ان مؤلف اغنية صالح باي من شباب اللواط المقربين من صالح باي بقسنطينة ويدكر ان قصيدة صالح باي ابدعتها بنت خزندار والاسباب مجهولة
اخر خبر
الاخبار العاجلة لاكتشاف مستمعي قسنطينة التزييف التريخي لاعدام صالح باي بقسنطينة من طرف مؤرخ مجهول يدعي مصطفي في حصة رحبة المدينة حيث قدم رواية تاريخية عن علاقة الشواد جنسيا بباي قسنطينة صالح باي مفاداها ان صالح باي وقع في علاقة عاطفية مع اطفال الجيش الانكشاري وانهم ساهموا في الدفاع عنه برفض قرار خلعه من سلطان قسنطينة كما ان المؤرخ المجهول اكد ان قصيدة صالح باي كتبها الشواد جنسيا احباب صالح باي للعهلم فان بايات قسنطينة كانوا يمارسون الدعارة مع النساء واللواط مع اطفال وشباب ثكنات الجيش الانكشاري وهكدا تحولت اسطورة صالح باي الى افتخار باصحاب الامراض النفسية للعلم فان ضيف رحبة المدينة مصطفي قدم رؤيته التاريخية دون تقديم مؤهلاته العلمية امؤرخ ام مواطن بسيط ام موظف لتزيف تاريخ قسنطينة وشر البليةمايبكي
اخر خبر
الاخبار العاجلة لتدخل وزيرة الثقافة لدي المدير العام لقناة الاداعية الاولي من اجل عودة حصة سينراما لاداعة قسنطينة يدكر ان الاداعة الجزائرية فقيرة في البرامجالسينمائية بحجة ان السينما تشجع المجتمع الجزائري على المطالبة بالحريات الانسانية للعلم فان وزيرة الثقافة نادية لعبيدي من مستمعي اداعة قسنطينة ومن مبداعات جينريك تظاهرة قسنطينة 2015اخراجا للعلم فان حصة سينراما الاداعية ترفض الحديث عن السينما الجنسية في الافلام الجزائرية لتغرق في السينما الارهابية لافلام الثورة الجزائرية الارهابية والاسباب مجهولة
http://thelosangelesbeat.com/2014/04/movies-till-dawn-your-early-morning-programming/
https://drnorth.wordpress.com/2008/10/13/brainstorm-the-medium-is-the-mess/
https://ticketcollector.wordpress.com/category/the-wedding-present/
Cinerama, 5 octobre 2003, Leeds, The New Roscoe
30 12 2011http://www.makefive.com/categories/experiences/travel/fun-things-to-do-in-los-angeles-if-you-only-have-a-day/see-a-movie-in-cinerama
2
Movies ‘Till Dawn: Your Early Morning Programming
Midnight Kiss Me, Kill Me – Crime Drama(1976, Sony Choice Collection) Intended as a series pilot, this ABC Movie of the Week stars Stella Stevens as an investigator for the L.A. district attorney’s office whose latest case – the murder of disabled schoolteacher Tisha Sterling – uncovers some salacious truths about both the victim and her large coterie of admirers. The script, by Oscar nominee Robert E. Thompson (They Shoot Horses, Don’t They?) hews along standard issue cop/mystery lines, but injects an element of tawdry sex (all obliquely referenced, per network Standards and Practices) into the proceedings, most notably about Sterling’s proclivity for aggressive bedroom play and sniggering hints about chief suspect Robert Vaughn’s hush-hush dalliance with bisexual hustler Bruce Boxleitner (!). Depending on your tastes and tolerance, the subtext will either enhance or detract from the picture’s main appeal: as ‘70s-style crime story comfort food for midnight-to-dawn TV habitués. But the latter is strongly reinforced by straight-faced, no-nonsense turns from a supporting cast of familiar faces, including Dabney Coleman, Pat O’Brien and Claude Akins, and a few offbeat ringers like Bruce (father of Crispin) Glover and Steve Franken of Dobie Gillis fame. Not to be confused with Kiss Me Kill Me (1973), an American retitling for Baba Yaga, a hallucinatory live-action adaptation of the Guido Crepax comic.
1:30 a.m. Search – “The Murrow Disappearance,” Action
(1972-1973, Warner Archives) Debut episode for this rarely seen espionage series from Leslie Stevens (The Outer Limits) and Robert Justman (Star Trek: The Original Series) has suave superspy Hugh O’Brien on the trail of a missing State Department official, aided by irascible scientist Burgess Meredith and his team, who followed O’Brien’s progress with an array of gadgets synced up to his vitals. The show’s entertaining premise, which alternated O’Brien as leading man with Tony Franciosa and Doug McClure, is somewhat undone by the leaden “racy” dialogue – O’Brien’s aging predatory stud veneer plays more icky than cool, and there’s an uncomfortable notion that team member Angel Tompkins has earned top clearance by sleeping with her (elderly) boss – but as small-screen action goes, Search holds attention with its fascination for spy high tech. Warner Archives’ six-disc set complies the show’s complete brief network run. With: Maurice Evans, Capucine, David (Bewitched) White.
2 a.m The Beasts are on the Streets – Action/Thriller
(1978, Warner Archives) This live-action TV feature from Hanna-Barbera Productions takes its cues from the nature-gone-berserk movie cycle of the 1970s (see also Food of the Gods, Day of the Animals) by unleashing a horde of lions, elephants and bears from a Texas nature park upon the citizens of a nearby town. Carol Lynley (The Poseidon Adventure) is top-billed as a concerned veterinarian, but she’s saddled with the breech birth of an enormous camel for the majority of the picture, leaving most of the tranquilizing and recapturing action to sort-of boyfriend Dale Robinette (now an award-winning still photographer). Directed by Peter R. Hunt, who served as editor on many of the early James Bond titles, Beasts can’t deliver the real red meat of animal-on-human action, but settles instead for a number of highly disturbing scenes involving real animals in what appear to be genuine brawls (bear vs. tiger) or actual harm’s way (an obviously terrified lion surrounded by a ring of fire). These mondo moments land with an ugly thud next to scenes of wan romance or drama and bring a whiff of sleazoid vibes to an otherwise amiable and occasionally goofy effort. Also starring a fresh-faced Philip Michael Thomas (Miami Vice), Billy Green Bush (Five Easy Pieces) as a trigger-happy hunter, the venerable Anna Lee (How Green Was My Valley, General Hospital), the voice of prolific HB performer John Stephenson and burly Bill Thurman, a veteran Texas player featured in everything from The Sugarland Express to Mars Needs Women, as the tanker truck driver whose pep pill-fueled blackout frees the park animals. Hanna-Barbera’s live action division also oversaw KISS Meets the Phantom of the Park.
4 a.m. Monsters – “The Feverman,” Horror
(1988-1991, E1/CBS Home Video) David McCallum (NCIS) is top-billed as a dissolute faith healer charged with saving a dying young girl in this premier episode of this syndicated anthology series from Richard P. Rubinstein (Tales from the Darkside). To the surprise of the girl’s father and his doubting doctor friend, McCallum’s treatment not only draws out the fever, but gives it a loathsome, corpulent form – all the better to wrestle into remission. A solid opener for this late-night series, which featured an impressive pedigree of writers (Robert Bloch, Gahan Wilson, Michael McDowell) and directors (Allen Coulter, Debra Hill), as well as an offbeat array of actors (Troy Donahue, Meat Loaf, Abe Vigoda, Morton Downey, Jr.) that did much to camouflage the show’s budgetary shortcomings. The nine-disc E1/CBS box set includes all 72 episodes.
4:30 a.m. Cinerama Holiday – Travelogue
(1955, Flicker Alley) One of the earliest presentations of the sprawling Cinerama format – in which a single film was shown on a massive screen with three synchronized projects – Cinerama Holiday is a breezy postcard from a time gone by, when many of the world’s most impressive sights of the world remained unseen by the general public. The premise – a camera crew follows a couple from Kansas City as they visit France and Switzerland while also trailing a Swiss couple on their travels through America – gives way to a sweetly naïve tour of grand and decidedly plain places and things in both countries, from county fairs and ice dancing to bobsled riding and New Orleans funerals. Each event is elevated to spectacle status by the staggering Cinerama format, which is expertly reproduced by Flicker Alley’s “Smilebox” technology. The Blu-ray/DVD presentation includes numerous extras, including a “breakdown” reel designed to keep audiences entertained in case the Cinerama projectors failed to work, new interviews with and photograph and home movie collections by the participating couples, and a terrific reproduction of the 28-page program given to patrons at the original roadshow presentations, complete with a recipe for Swiss cheese fondue.
http://world12news.blogspot.com/2014/10/blog-post_107.html
اختتام حلقات العمل التحضيرية الثالثة للمهرجان السينمائي الجامعي الأول “سينراما”
اختتام حلقات العمل التحضيرية الثالثة للمهرجان السينمائي الجامعي الأول “سينراما”
مسقط- الزمن اختتمت مساء أمس “الأحد”...
مسقط- الزمن اختتمت مساء أمس “الأحد”...
بواسطة : ريحانة
اختتام حلقات العمل التحضيرية الثالثة للمهرجان السينمائي الجامعي الأول “سينراما”
http://www.ferdyonfilms.com/page/36/?s=the+
Invictus (2009)
Director: Clint EastwoodMovie makers, working in the collective dream factory, are in the mythology business. Familiar stories are told and retold in the best tradition of earlier oral historians and folklorists. And like the hero myths of the classical world and before, a modern hero occasionally emerges whose feats are counted and recounted in songs, stories, and, in our modern way, movies. In an earlier time, biopics about presidents like Lincoln and soldiers like Sergeant York dominated the hero narrative. In more recent years, modern, nonwhite heroes like Gandhi, Malcolm X, Biko, and Ali have taken center stage.
Mandela, seeing half the presidential staff packing or already gone, calls those still in the building together. He tells them there will be no repercussions for their past associations and actions, and asks them in his humble, gracious manner to stay and serve their country at this difficult time. Smiles appear on their white faces. Large frowns appear on the faces of his black security force when he sends in white security guards—enforcers that likely tortured and killed many blacks in the bad old days—to work alongside them. “How can we trust them?” one guard asks head of security Jason Tshabalala (Tony Kgoroge). “It is what Madiba wishes,” he answers with dismay. “What did you call him?” a white guard (Langley Kirkwood) asks. “Madiba. That’s what WE call him.” “We’ll call him Mr. President,” is the white guard’s chilly response.
Share this:
Something’s Wrong
Ferdy on Films has been hacked! Or something. Anyway, there are odd links throughout the site that encourage you to visit some Russian honeys. This is perhaps the natural extension of posting a positive review of How Tasty Was My Little Frenchman, which is a favorite on a Russian discussion board. Anyway, we’re trying to fix the problem, so please bear with us.The Management
Taking Woodstock (2009)
Director: Ang LeeAng Lee’s Cannes-selected comic epic was savaged upon release for replicating plentiful clichés of the hippie era. Whilst I can’t really argue with the fact that it does revel in a kind of theme-park aesthetic of ’60s anarchy whilst soft-pedaling the social friction, antiwar protests, and mood of mild terror that always defined the counterculture era, Lee’s film was, I feel, much mistreated and its finer elements ignored. I’m not sure if 2009 produced a movie both as enjoyable and as cinematically loquacious as Taking Woodstock. It possesses, moreover, a celebratory warmth that I’ve so badly missed from Lee’s breakthrough film of 1992, The Wedding Banquet, with which it shares many crucial characteristics. Lee’s intervening films, like The Ice Storm (1997) and Brokeback Mountain, and even his fine but curiously po-faced tribute to wu xia, Crouching Tiger, Hidden Dragon (2001), often felt like the work of trying to play the grown-up a touch too studiously. His impressive 2006 film Lust, Caution was both highly uneven and deeply moving, and its unchecked aggression suggested a release and new direction for Lee.
Lee reminds us that the resentful, narrowing outlook of the Moral Majority was based chiefly in an offended sense of entitlement to dominance of discourse. Taking Woodstock makes an effective reminder that no matter what its multifarious modern mutations, the ideals of personal liberation and alt-culture resistance still have their roots firmly planted in this era. Although Lee’s style is still cool and balanced, it hasn’t been anything like this much fun to watch one of his films since Sense and Sensibility, and even if it’s no earth-shaking work of originality, it is a scene worth making. And scenes worth making don’t hit movie screens so often. l
Share this:
أُوقف بعد 23 سنة من البث
حملة في ''الفايسبوك'' لإعادة برنامج ''سينراما''
الأربعاء 27 جويلية 2011 الجزائر: علاوة حاجي
Enlarge font Decrease font
حازرلي: لم أتقاض سنتيما واحدا عن البرنامج، وبولطيور منزعج من النجاح
بولطيور: البرنامج ليس ملكية خاصة، وحازورلي افتعل ضجة
استنكر الإعلامي والناقد السينمائي، جمال الدين حازرلي، طريقة توقيف برنامجه الإذاعي ''سينراما''، واصفا إياها بـ''المهينة''، محمّلا المسؤولية لمدير القناة الأولى مسعود بولطيور ، الذي أكّد، بدوره، أن البرنامج أُوقف لأسباب ''مهنية''، متّهما مقدّمه بافتعال ضجّة إعلامية على موقع ''فيسبوك''.
قلّل مدير القناة الأولى للإذاعة الوطنية، مسعود بولطيور، في تصريح لـ''الخبر''، من أهمية الحملة التي أطلقها صحفيون وسينمائيون جزائريون على موقع التواصل الاجتماعي ''فايسبوك''، للمطالبة بعودة ''سينراما''، التي تُعتبر الأطول عمرا في تاريخ الإذاعة والتلفزيون الجزائريين، متّهما مقدّمه بمحاولة افتعال ضجّة إعلامية، بدل اللجوء إلى الحوار، على حدّ تعبيره. وبرّر بولطيور إيقاف البرنامج، الذي دأبت الإذاعة الوطنية على بثّه طيلة 23 عاما، بعدم التزام حازورلي ببعض المعايير المهنية، مستشهدا بحلقة ''اكتفى فيها بتغطية الأيام السينمائية ببجاية، عن طريق الهاتف، بينما كان بإمكانه التنقّل للمدينة التي لا تبعد عن قسنطينة سوى بمائة كيلومتر''.
وأضاف المتحدّث: ''اقترحت على حازورلي عقد لقاء لمناقشة رؤية جديدة للبرنامج، لكنه لم يكلّف نفسه عناء دخول مبنى شارع الشهداء، خلال زيارته الأخيرة للعاصمة، بل قام بتكليف صحفي في إذاعة قسنطينة لتقديم الحلقة، مكتفيا بمداخلة هاتفية''، مردفا بالقول إن حازورلي يرغب في أن يكون النجم الأوحد، وأنه يتعامل مع البرنامج كما لو كان ملكية خاصة. بدوره، أكّد جمال الدين حازورلي لـ''الخبر''، أنه ليس ضدّ توقيف البرنامج من حيث المبدأ، لأن من حق الإذاعة الوطنية وقف أيّ برنامج سواء كان ناجحا أو فاشلا، على حدّ قوله، لكنه أضاف أنه متحفّظ على طريقة إيقافه، قائلا: ''لم أُبلّغ بالأمر، عن طريق الهاتف أو الفاكس، بل عن طريق المستمعين الذين تساءلوا عن سر غيابه''، ليضيف أنه كان على القناة الأولى إخطار المستمعين، على الأقل.
واتّهم حازورلي مدير القناة الأولى بالاستهزاء بمجهود عمره ثلاثة وعشرون عاما، والاستهتار بجمهوره العريض، معتبرا أن تبريراته غير مقنعة، وواصفا إياه بـ''عدو النجاح''.
وأضاف المتحدث أن بولطيور ''يحمل حقدا شخصيا على البرنامج، بدليل أن توقيف بثه كان القرار الأول الذي اتخذه بعد التحاقه بمنصبه، وقد فعل الشيء ذاته في 2004 عندما تدخّل لإيقاف برنامجي واستبداله ببرنامج سينمائي، في التوقيت ذاته، ليسطو على جمهور ''سينراما''، لكنه باء بالفشل، رغم أنه جنّد له كل الإمكانات''، مواصلا أن المدير الأسبق زواوي بن حمادي قدّم له اعتذارا شخصيا، بعد أن اطلع على حقيقة الأمر. وبرّر المتحدّث عدم حضور الأيام السينمائية التي أقيمت ببجاية بعدم حصوله على تكاليف المهمة، كاشفا بأنه كان يقوم بالتغطيات ويجري المكالمات بماله الخاص، وأن البرنامج لم يتحصّل على سنتيم واحد من الإذاعة الوطنية.
عدد القراءات : 35808 | عدد قراءات اليوم : 14
أنشر على
1 - abdelhak
algerie
2011-07-26م على 23:57
cineram ya hassra 3la cineram,mais malheureusement il ya des gens qui n aime pas les succes
2 - مجاهد
الجزائر
2011-07-27م على 0:25
غريب ان توقف الاذاعة الوطنية برامج قديمة :كسينيرلما الثفافية .او تلك التي لها علاقة اجتماعية كحصة : ابحاث في فائدة العائلات !!!
3 - mosbah
hammam righa
2011-07-27م على 1:07
اهلا و سهلا
-
http://www.djazairess.com/elkhabar/260161
القناة الأولى توقف ''سينراما''
أقدمت القناة الأولى للإذاعة الوطنية على توقيف بث برنامج ''سينراما'' الأسبوعي الذي يعنى بشؤون السينما وأخبارها... وهذا البرنامج صنف كأقدم برنامج في الإذاعة الوطنية، وكان القناة الوحيدة التي يتابع ويتعرف من خلالها الجزائريون على واقع السينما في الجزائر وفي العالم. البرنامج الذي يعده ويقدمه، كما هو معروف، السيد جمال حازورلي، سبق وأوقفه المدير العام السابق للإذاعة الوطنية زواوي بن حمادي، ثم أعاده مرة ثانية المدير العام السابق للإذاعة الوطنية عز الدين ميهوبي مباشرة بعد تعيينه مديرا عاما للمؤسسة..
http://www.aswat-elchamal.com/ar/?p=98&a=5524
جمال الدين حازورلي: كفاح ميكروفون السينما
يرفض
الاستسلام يكره الرداءة يصر على الحضور، يعشق الصورة، يفضل الكواليس،
تتجاهله الصحف، يتسابق إليه السينمائيون، يتابعه المحترفون، عشرون سنة
وأكثر، من العطاء الفاعل إذاعيا، والحضور المستمر، من إذاعة قسنطينة يبعث
عبق التحيات عبر جنح الظلام
جمال الدين حازورلي: كفاح ميكروفون السينمامحمد بغداد
يرفض الاستسلام يكره الرداءة يصر على الحضور، يعشق الصورة، يفضل الكواليس، تتجاهله الصحف، يتسابق إليه السينمائيون، يتابعه المحترفون، عشرون سنة وأكثر، من العطاء الفاعل إذاعيا، والحضور المستمر، من إذاعة قسنطينة يبعث عبق التحيات عبر جنح الظلام، هو جمال الدين حازورلي، يصر على متابعة الأفلام، والإنصراف إلى مؤخرة الصفوف في قاعات السينما، يقول لي ونحن في المهرجان الدولي للفيلم العربي بوهران، يجب أن نكون أول من يدخل القاعة، وآخر من يخرج منها، بعد انتهاء النقاش حول الفيلم، الذي يساهم فيه بروعة وتألق.
تمكن جمال الدين من الانتصار على التعثر، وربح الرهان ضد التلعثم، ولم يخلف يوما موعد اللقاء مع الميكروفون، فحول حصة سينراما إلى حلقة ثقافية من الطراز الأول، محتميا بتراث قسنطينة العريق.
جمال الدين حازورلي يرفض بشدة الحديث عن مسيرته، ويردني في كل مرة، إذا حاولت إجراء حديث صحفي معه، يقول أريد أن يتحدث غيري عن السينما، ويساعدني الصحفيون والمثقفون على توسيع الاهتمام بعالم الإبداع السينمائي.
إذا أردت أن تعرف آخر الأفلام، وإذا أردت أن تفهم رسائل السينما، وتدرك أغوارها، فعليك بجمال الدين حازورلي، راهن على انتصار الميكرفون، مستنجدا بصوته الشجي في ظلام الليل، يقول إن الإذاعة هي الوسيلة الإعلامية الأهم التي تحقق أكبر قدر من التواصل، وبالذات التواصل الثقافي والانتشار المعرفي.
يعتبر حازورلي من الجيل الإعلامي المخضرم في الجزائر، فهو ينتمي بهدوئه ورزانته التي تصل بك حد الملل، ولكن إذا صبرت فستنال الكثير من الخير الذي عنده، لكن جمال الدين يحب كثير الجيل الجديد من الصحفيين، يقول لي دائما أحب فيكم الجرأة وسرعة الإقدام، وثورة التفاعل مع الأحداث، وفي الوقت نفسه أكره فيكم قلة الاهتمام بالمعرفة، واحتقاركم للجودة أثناء العمل، فالعمل الإعلامي في المجال الثقافي يحتاج إلى الكثير من التعلم والمتابعة اليومية والمستمرة، لحركة إنتاج الأفكار.
حصة سينراما التي تبثها أسبوعيا إذاعة قسنطينة الجهوية عبر أثير الإذاعة الجزائرية، انجاز ثقافي تجاوزت، وهي في عقدها الثاني – بدون انقطاع- الإطار الإعلامي، بتحقيقها المعايير والشروط المهنية العالية، فانتقلت إلى مرحلة المرجعية الثقافية، ورسالتها اليوم كما يؤكد جمال الدين المساهمة في تأسيس احترافية ثقافية إعلامية تفاعلية جادة مع الجمهور.
الحصة مشروع إعلامي في عقده الثاني، يقدم لنا الكثير من الدروس، وبالذات لمن تورط برغبته، أو إرادة غيره نحو الأقسام الثقافية في وسائل الإعلام المختلفة، - سمعية – بصرية – مكتوبة- الكترونية، والعقد الثاني من حصة سينراما فرصة لنا جميعا، لمراجعة الذات والعودة إلى الصواب، والتوبة من تلك "الحماقات" التي ارتكبت وترتكب في مجال الإعلام الثقافي، والتمسك تثمينا وتشجيعا، للانجازات والأسماء المحترمة في إعلامنا الثقافي، فليس عيبا أن نتراجع، وليس غرورا أن نثمن ونحترم بقية المحترمين، والفضل لمن اعتبر.
لقد انتصرت حصة سينراما، بقيادة مثابرة حازورلي على كل الجمعيات التي تقول انها ثقافية، مرة تكون وطنية ومرة محلية، ولكنها لا تعرف الجودة في العمل، ولا الاستمرارية في الفعل الجاد، وديدانها الشعارات والضجيج، والأخطر من ذلك الإصرار على المساهمة في صناعة النخب المغشوشة، فتصنع من العاديين أسماء، ونجوما تجلد بهم صباح مساء عقول الجمهور، وتروج في الكثير من الأحيان لتكريس الرداءة، وكم هو سمج وخطير الإصرار على مواصلة السير في منهج إنتاج النخب المغشوشة.
في العقد الثاني، تحية حارة إلى جمال الدين حازورلي، وتحية لكل من رافق، وأصر على استمرار سينراما.
نشر في الموقع بتاريخ : الأحد 15 شوال 1430هـ الموافق لـ : 2009-10-04
مشاركة عبد العزيز في سينراما قسنطينة
http://www.elkhabar.com/ar/autres/souk/260161.html
http://www.echoroukonline.com/ara/articles/142948.html
حملة توقيعات لعودة برنامج"سينيراما"
الشروق أون لاين: رياض.ب
2012/09/28
(آخر تحديث: 2012/09/28 على 17:36)
وأثار توقيف هذا البرنامج الذي كان يحظى بمتابعة قطاع عريض من مستمعي الإذاعة الجزائرية استياء وسخط الاسرة الفنية الجزائرية.
وقال رئيس نادي "سينراما" الإعلامي رياض وطار
أن توقيف البرنامج جاء في ظل غياب برامج اذاعية وتلفزيونية ومجلات مختصة
بالسينما في الجزائر.
وتوسم رئيس النادي السينمائي " سينيراما" رياض
وطار خيرا في شخص المدير الجديد للقناة الاولى باعتباره من الطبقة المثقفة
التي لها باع في الميدان الثقافي وتهتم بالشأن الثقافي.
وسبق ان طالب 3 آلاف مثقفا جزائريا على صفحات
التواصل الاجتماعي "فيس بوك" مؤسسة الإذاعة الجزائرية بإعادة برنامج
"سينيراما" للإعلامي جمال الدين حازورلي، بعد إقصائه من شبكة البرامج
الإذاعية لموسم 2010 إلا ان ندائهم لم يجد صداه لدى المعنيين.
وأنشأ جمهور هذا البرنامج صفحة باسم "أعيدوا
إلينا سينيراما"، انضم اليها مثقفون وإعلاميون على رأسهم الروائي واسيني
الأعرج والشاعر سليمان جوادي وغيرهم.
وأوضح جمال الدين حازورلي في تصريحات سابقة أنه
"يجهل سبب إقدام مدير القناة الأولى السابق على توقيف البرنامج رغم النجاح
الذي حصده طيلة ثلاث وعشرين عاما من البث على أثير القناة الأولى".
وساهم للروائي الراحل الطاهر وطار في انجاح
برنامج "سينيراما" عندما كان مديرا عاما للإذاعة في بداية تسعينات ولم
يقتصر استماع البرنامج على رواد الفن السابع، بل امتد إلى كل الأسرة
الجزائرية التي ربطتها به علاقة حب نبتت حيث كان البرنامج من بقسنطينة
وترعرعت في سماء الاذاعة الجزائرية.
القناة الأولى توقف ''سينراما''
الثلاثاء 26 جويلية 2011 elkhabar
Enlarge font Decrease font
أقدمت القناة الأولى للإذاعة الوطنية على توقيف بث برنامج ''سينراما'' الأسبوعي الذي يعنى بشؤون السينما وأخبارها... وهذا البرنامج صنف كأقدم برنامج في الإذاعة الوطنية، وكان القناة الوحيدة التي يتابع ويتعرف من خلالها الجزائريون على واقع السينما في الجزائر وفي العالم. البرنامج الذي يعده ويقدمه، كما هو معروف، السيد جمال حازورلي، سبق وأوقفه المدير العام السابق للإذاعة الوطنية زواوي بن حمادي، ثم أعاده مرة ثانية المدير العام السابق للإذاعة الوطنية عز الدين ميهوبي مباشرة بعد تعيينه مديرا عاما للمؤسسة..
عدد القراءات : 6774 | عدد قراءات اليوم : 2
أنشر على
1 - نبيل
العاصمة
2011-07-26م على 8:10
برنامج سينراما هو موروث ثقافي للمجتمع و المقال وجب توجيهه لحامية الثقافة والمثقفين في البلد.
-
http://www.elkhabar.com/ar/autres/feni/260256.html
أُوقف بعد 23 سنة من البث
حملة في ''الفايسبوك'' لإعادة برنامج ''سينراما''
الأربعاء 27 جويلية 2011 الجزائر: علاوة حاجي
Enlarge font Decrease font
حازرلي: لم أتقاض سنتيما واحدا عن البرنامج، وبولطيور منزعج من النجاح
بولطيور: البرنامج ليس ملكية خاصة، وحازورلي افتعل ضجة
استنكر الإعلامي والناقد السينمائي، جمال الدين حازرلي، طريقة توقيف برنامجه الإذاعي ''سينراما''، واصفا إياها بـ''المهينة''، محمّلا المسؤولية لمدير القناة الأولى مسعود بولطيور ، الذي أكّد، بدوره، أن البرنامج أُوقف لأسباب ''مهنية''، متّهما مقدّمه بافتعال ضجّة إعلامية على موقع ''فيسبوك''.
قلّل مدير القناة الأولى للإذاعة الوطنية، مسعود بولطيور، في تصريح لـ''الخبر''، من أهمية الحملة التي أطلقها صحفيون وسينمائيون جزائريون على موقع التواصل الاجتماعي ''فايسبوك''، للمطالبة بعودة ''سينراما''، التي تُعتبر الأطول عمرا في تاريخ الإذاعة والتلفزيون الجزائريين، متّهما مقدّمه بمحاولة افتعال ضجّة إعلامية، بدل اللجوء إلى الحوار، على حدّ تعبيره. وبرّر بولطيور إيقاف البرنامج، الذي دأبت الإذاعة الوطنية على بثّه طيلة 23 عاما، بعدم التزام حازورلي ببعض المعايير المهنية، مستشهدا بحلقة ''اكتفى فيها بتغطية الأيام السينمائية ببجاية، عن طريق الهاتف، بينما كان بإمكانه التنقّل للمدينة التي لا تبعد عن قسنطينة سوى بمائة كيلومتر''.
وأضاف المتحدّث: ''اقترحت على حازورلي عقد لقاء لمناقشة رؤية جديدة للبرنامج، لكنه لم يكلّف نفسه عناء دخول مبنى شارع الشهداء، خلال زيارته الأخيرة للعاصمة، بل قام بتكليف صحفي في إذاعة قسنطينة لتقديم الحلقة، مكتفيا بمداخلة هاتفية''، مردفا بالقول إن حازورلي يرغب في أن يكون النجم الأوحد، وأنه يتعامل مع البرنامج كما لو كان ملكية خاصة. بدوره، أكّد جمال الدين حازورلي لـ''الخبر''، أنه ليس ضدّ توقيف البرنامج من حيث المبدأ، لأن من حق الإذاعة الوطنية وقف أيّ برنامج سواء كان ناجحا أو فاشلا، على حدّ قوله، لكنه أضاف أنه متحفّظ على طريقة إيقافه، قائلا: ''لم أُبلّغ بالأمر، عن طريق الهاتف أو الفاكس، بل عن طريق المستمعين الذين تساءلوا عن سر غيابه''، ليضيف أنه كان على القناة الأولى إخطار المستمعين، على الأقل.
واتّهم حازورلي مدير القناة الأولى بالاستهزاء بمجهود عمره ثلاثة وعشرون عاما، والاستهتار بجمهوره العريض، معتبرا أن تبريراته غير مقنعة، وواصفا إياه بـ''عدو النجاح''.
وأضاف المتحدث أن بولطيور ''يحمل حقدا شخصيا على البرنامج، بدليل أن توقيف بثه كان القرار الأول الذي اتخذه بعد التحاقه بمنصبه، وقد فعل الشيء ذاته في 2004 عندما تدخّل لإيقاف برنامجي واستبداله ببرنامج سينمائي، في التوقيت ذاته، ليسطو على جمهور ''سينراما''، لكنه باء بالفشل، رغم أنه جنّد له كل الإمكانات''، مواصلا أن المدير الأسبق زواوي بن حمادي قدّم له اعتذارا شخصيا، بعد أن اطلع على حقيقة الأمر. وبرّر المتحدّث عدم حضور الأيام السينمائية التي أقيمت ببجاية بعدم حصوله على تكاليف المهمة، كاشفا بأنه كان يقوم بالتغطيات ويجري المكالمات بماله الخاص، وأن البرنامج لم يتحصّل على سنتيم واحد من الإذاعة الوطنية.
عدد القراءات : 35805 | عدد قراءات اليوم : 11
أنشر على
1 - abdelhak
algerie
2011-07-26م على 23:57
cineram ya hassra 3la cineram,mais malheureusement il ya des gens qui n aime pas les succes
2 - مجاهد
الجزائر
2011-07-27م على 0:25
غريب ان توقف الاذاعة الوطنية برامج قديمة :كسينيرلما الثفافية .او تلك التي لها علاقة اجتماعية كحصة : ابحاث في فائدة العائلات !!!
3 - mosbah
hammam righa
2011-07-27م على 1:07
اهلا و سهلا
-
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق